Ar reikia žiemą pašildyti variklį?

apšąlęs kapotas

Žiemos oro sąlygos ir taip yra šioks toks stresas automobiliui. Tačiau reikalai gali dar labiau suprastėti, jeigu nusprendžiate pašildyti savo automobilio variklį prieš juo pradėdami važiuoti.

Jeigu Jūs vienas iš tų, kurie tiki variklio pašildymo nauda automobilio varikliui, greičiausiai esate šio mito auka. Toks pašildymas gali varikliui padaryti daugiau žalos negu naudos.

Dauguma ekspertų teigia, jog žiemą užvestas laisvomis apsukomis šaltas variklis veltui sunaudoja daugiau kuro, taip pat netinkamai yra tepama variklio esminės dalys – cilindrai ir stūmokliai.

Kaip tai veikia

Esant normalioms sąlygoms, benzininis variklis veikia naudodamas benzino ir oro mišinį, kuris yra garai. Kai mišinys patenka į cilindrą, stūmoklis jį suspaudžia, žvakė uždega ir tokiu būdų sprogę garai sukuria jėgą. Tačiau kai yra šalta, benzinas yra mažiau linkęs garuoti. Todėl automobilio kompiuteris paduoda daugiau benzino į cilindrus – t.y. riebesnį kuro mišinį. Čia ir slypi visa problema. Paduodant riebesnį mišinį vyksta cilindro sienelių plovimo efektas – benzinas yra geras tirpiklis, jis išplauna cilindrus nuo jame esančio tepalo. Tokiu būdu cilindro ir stūmoklio veikimas tampa “sausas”, be tepimo savybių. Su laiku toks netinkamas “šildymas” gali turėti rimtų pasekmių esminių variklio detalių dėvėjimuisi – cilindrams ir stūmokliams. Taip pat varikliui dirbant žemais sūkiais, variklio tepalo slėgis yra per mažas tinkamui variklio mazgų tepimui. Taigi variklio “pašildymas” variklio gyvavimo ciklą ne prailgina, o ženkliai sutrumpina.

variklio darbas

Išeitis

Variklio kompiuteris paduoda riebesnį mišinį tik trumpą laiką, kol variklis sušyla iki apie +5°C temperatūros. Kol variklis nepasieks tinkamos minimalios temperatūros, variklio kompiuteris toliau maišys riebesnį mišinį į automobilio cilindrus. O šaltas neapkrautas variklis, veikiantis laisvomis apsukomis, užims ilgesnį laiko tarpą tinkamos temperatūros pasiekimui.

Greičiausias būdas pasiekti tinkamą temperatūrą – važiuoti automobiliu. Kai kurie teigia, jog vistiek nebus sušilęs ir tarkim tepalas vairo stiprintuve, variklio dėžėje, tokių būdu bus pažeidžiami šie mazgai. Tačiau nejudančiame užvestame automobilyje, šių mazgų tepalas per 10 15 min. greičiau nesušils vistiek.

Nespausk

Pirmiausia užveskite automobilį ant laisvų sūkių, po 30 sekundžių galite iš lėto pradėti akceleruoti. Stenkitės išvengti didesnių automobilio sūkių ir padidintos apkrovos 5 – 15 minučių laikotarpyje, priklausomai nuo oro temperatūros. Tai padės automobiliui tinkamai pasiekti minimalią temperatūra, kuomet riebesnis mišinys bus išjungtas, tolygiau tepalui tepti mazgus. Taip pat sutaupyti kuro.

Mito šaknys

Iki 1990 metų buvo paplitę automobilių varikliai, kurių kuro mišinį maišydavo karbiuratoriai. Jie mišinį maišydavo mechaniškai, neturėdami oro temperatūros daviklių. Esant šaltam orui, kuro mišinys būdavo netinkamas ir automobilio variklis sunkiai dirbdavo. Taigi būdavo svarbu, jog variklio karbiuratorius prieš tai sušiltų. Taip ir gimė rytinio orkestro kiemuose mitas.

sutaisyk.lt

«

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2017 sutaisyk.lt