Blogas

Ar reikia žiemą pašildyti variklį?

Žiemos oro sąlygos ir taip yra šioks toks stresas automobiliui. Tačiau reikalai gali dar labiau suprastėti, jeigu nusprendžiate pašildyti savo automobilio variklį prieš juo pradėdami važiuoti. Jeigu Jūs vienas iš tų, kurie tiki variklio pašildymo nauda automobilio varikliui, greičiausiai esate šio mito auka. Toks pašildymas gali varikliui padaryti daugiau žalos negu naudos. Dauguma ekspertų teigia, jog žiemą užvestas laisvomis apsukomis šaltas variklis veltui sunaudoja daugiau kuro, taip pat netinkamai yra tepama variklio esminės dalys - cilindrai ir stūmokliai. Kaip tai veikia Esant normalioms sąlygoms, benzininis variklis veikia naudodamas benzino ir oro mišinį, kuris yra garai. Kai mišinys patenka į cilindrą, stūmoklis jį suspaudžia, žvakė uždega ir tokiu būdų sprogę garai sukuria jėgą. Tačiau kai yra šalta, benzinas yra mažiau linkęs garuoti. Todėl automobilio kompiuteris paduoda daugiau benzino į cilindrus - t.y. riebesnį kuro mišinį. Čia ir slypi visa problema. Paduodant riebesnį mišinį vyksta cilindro sienelių plovimo efektas - benzinas yra geras tirpiklis, jis išplauna cilindrus nuo jame esančio tepalo. Tokiu būdu cilindro ir stūmoklio veikimas tampa…

Skaityti daugiau


Kaip apsisaugoti nuo apšalusių langų?

Ar tekę susidurti rytais su iš vidaus apšalusių automobilio stiklų problema? Tuomet suprantate, kaip nepatogu yra juos valyti bei gramdyti. Trumpai apžvelgsime to priežastis ir pasiūlysime kelis greitus sprendimo būdus. Kodėl viduje langai apšąla? Viduje apšalę langai rodo, jog automobilio salone yra perteklinė drėgmė. Dažniausiai ji atsiranda automobilyje kartu su šlapiais batais arba drabužiais, nuo keleivių ir vairuotojo iškvepiamo oro. Taip pat tai gali būti nesandaraus automobilio salono pasekmė - nesandarios langų, stoglangio gumos. O gal ir nuo prarūdijusios skylės, esančios po kilimėliais. Taigi perteklinė drėgmė, esant O ir žemesnei temperatūrai, kondensuojasi ant automobilio langų ir ilgainiui prišąla. Kaip apsisaugoti nuo drėgmės? Visų pirma patikrinkite ar kilimėliai, bei medžiaga esanti po kilimėliais nėra šlapi. Lietingais orais bei sningant, patartume naudoti guminius kilimėlius. Taip lengvai išpilsite ir išvalysite balas, liekančias nuo batų. Pasižiūrėkite ar automobilio salono lubų apdailos medžiaga nėra drėgna ar šlapia. Jei ji šlapia, vadinasi automobilio stoglangis greičiausiai nėra sandarus. Nesandarios automobilių durelių, langų gumos taip pat praleidžia kritulių vandenį, kuris dažnai susirenka salono apačioje, po…

Skaityti daugiau


Ką reikia žinoti renkantis žiemines padangas?

Artėja žiema, taigi prasideda ir padangų keitimo sezonas. Nevienam kyla klausimų kaip tinkamai pasirinkti žiemines padangas, ar galima žiemą važinėtis su universaliomis padangomis, vertėtų pirkti naudotas, restauruotas, o gal naujas? Ar reikia žieminių padangų? Vienareikšmiškai atsakome - reikia. Juk saugumas kelyje turi būti pagrindinis prioritetas. Taip pat kelių eismo taisyklės numato, jog nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones su vasarinėmis padangomis. Tačiau visgi ar yra alternatyvų žieminėms naujoms padangoms? Yra. Turiu M+S padangas - ar saugu žiemą? Dauguma universalių padangų yra pažymėtos M+S (angl. Mud and Snow - liet. Purvas ir Sniegas). Tai reiškia, jog padangos suprojektuotos turėti geresnį sukibimą šlapioje, purvinoje dangoje, kurioje gali būti ir nedaug sniego. Žinoma, tai nereiškia, jog šios padangos bus puikios naudojimui žiemos sąlygomis. Esant pašalusiai, snieguotai dangai jos vistiek stipriai nusileidžia būtent tam skirtoms žieminėms padangoms - sukibimui, stabdymo atstumui. Patikimiausios M+S padangos žiemos naudojimui yra pažymėtos ženkliuku "snaigė kalnų kontūre". Tai reiškia, jog šios padangos yra suprojektuotos ir ištestuotos naudojimui būtent žiemos sąlygomis. Kuo…

Skaityti daugiau


“check engine” – verta suklusti

"check engine" indikatorius - ką jis reiškia ir kodėl užsidegė? Tikriausiai kiekvienam teko pamatyti savo automobilyje užsidegusią "check engine" (liet. patikrinti variklį) skydelio įspėjamąją lemputę. Nors ši įspėjamoji lemputė dega geltonai ir nėra kritinė, tačiau kiekvienam vairuotojui reiktų suklusti pamačius ją savo skydelyje. "check engine" indikatoriaus lemputė yra taip vadinamos automobilio savidiagnostikos (OBD) sistemos dalis. Variklio sklandų darbą reguliuoja automobilio kompiuteris (ECU), kuris analizuoja variklio daviklių informaciją ir automatiškai reguliuoja variklio apsukas, kuro mišinį, degimo kampą. Kai automobilio kompiuteris susiduria su problema, kuomet pačiam yra sunku reguliuoti sklandų variklio darbą - jis prietaisų skydelyje įžiebia "check engine" lemputę. Užsidegus indikatoriui kompiuterio atmintyje yra įrašoma klaidos kodas. Tiksliai šiuos kodus nustatyti padeda diagnostikos prietaisai. Kokios yra dažniausios priežastys? Dažnai užsidegus lemputei variklis pradeda dirbti nesklandžiai, varikliui trūksta galios. Tačiau dažnai atrodo, jog variklio darbui užsidegusi lemputė įtakos nedaro. Tai galėtų prognozuoti apie variklių komponentų darbą, kurie karts nuo karto stringa arba veikia neefektyviai bei ankščiau ar vėliau vis tiek suges. Išskirtume kelias dažniausias "check engine" priežastis:…

Skaityti daugiau


© 2017 sutaisyk.lt