“check engine” – verta suklusti

“check engine” indikatorius – ką jis reiškia ir kodėl užsidegė?

Tikriausiai kiekvienam teko pamatyti savo automobilyje užsidegusią “check engine” (liet. patikrinti variklį) skydelio įspėjamąją lemputę. Nors ši įspėjamoji lemputė dega geltonai ir nėra kritinė, tačiau kiekvienam vairuotojui reiktų suklusti pamačius ją savo skydelyje.

check engine lemputės

“check engine” indikatoriaus lemputė yra taip vadinamos automobilio savidiagnostikos (OBD) sistemos dalis. Variklio sklandų darbą reguliuoja automobilio kompiuteris (ECU), kuris analizuoja variklio daviklių informaciją ir automatiškai reguliuoja variklio apsukas, kuro mišinį, degimo kampą. Kai automobilio kompiuteris susiduria su problema, kuomet pačiam yra sunku reguliuoti sklandų variklio darbą – jis prietaisų skydelyje įžiebia “check engine” lemputę. Užsidegus indikatoriui kompiuterio atmintyje yra įrašoma klaidos kodas. Tiksliai šiuos kodus nustatyti padeda diagnostikos prietaisai.

Kokios yra dažniausios priežastys?

Dažnai užsidegus lemputei variklis pradeda dirbti nesklandžiai, varikliui trūksta galios. Tačiau dažnai atrodo, jog variklio darbui užsidegusi lemputė įtakos nedaro. Tai galėtų prognozuoti apie variklių komponentų darbą, kurie karts nuo karto stringa arba veikia neefektyviai bei ankščiau ar vėliau vis tiek suges. Išskirtume kelias dažniausias “check engine” priežastis:

1. Liambda zondo gedimas (deguonies, O2 daviklis). Šis daviklis matuoja nesudegusio deguonies kiekį išmetimo sistemoje. Gedimas dažniausiai pasireiškia padidėjusiomis kuro sąnaudomis, “plaukiojančiomis” variklio apsukomis, nesudegusio kuro kvapu iš išmetimo sistemos. Neveikiantis daviklis keičiamas kitu.

liambda zondas

2. Oro srauto matuoklės gedimas. Šio prietaiso pagrindinė paskirtis matuoti patenkančio oro srautą, jog būtų tinkamai ir kuo efektyviau maišomas kuras. Gedimas gali pasireikšti variklio galios sumažėjimu ir padidėjusiomis kuro sąnaudomis. Dažnai vertėtų patikrinti ar matuoklės elektrinės dalies jungtys yra tvirtai sujungtos ir neužsiteršę.

oro srauto matuokle

3. Katalizatoriaus gedimas. Šio įrenginio paskirtis yra sumažinti kenksmingų dujų patekimą į aplinką. Gedimo požymiai ypač ryškūs jeigu automobilio deguonies davikliai išmetimo sistemoje įrengti už katalizatoriaus, o ne prieš jį. Gedimo požymiai pasireiškia dažniausiai padidėjusiomis kuro sąnaudomis, dingusia galia, padidinta kenksmingųjų dujų koncentracija atliekant emisijos testą. Viena to priežasčių yra nuo senumo ištrupėję, surūdiję vidiniai katalizatoriaus sandaros elementai.

katalizatorius

4. Degimo žvakės. Maža kibirkštis ar jos nepastovus būvimas. Būtina reguliariai keisti degimo žvakes bei patikrinti žvakių laidus. Vėlgi netinkamas kuro mišinio uždegimas turi tiesioginę įtaka kuro sąnaudoms bei variklio darbui. Netinkamą žvakių darbą galime pastebėti esant aukštesniems variklio sūkiams ir atsirandant “strigimams”.

degimo zvakes

5. EGR vožtuvas – išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas. Jis atsakingas už išmetamųjų dujų nukreipimą atgal į degimo kamerą.Gedimas dažniausiai pasireiškia ryškiu automobilio galios sumažėjimu.

egr voztuvas

6. Jungčių, žarnų sandarumas. Vakuumo nuotėkis dėl įtrūkusių, nesandarių žarnų taip pat gali turėti įtakos variklio darbui – galios sumažėjimui, padidintoms kuro sąnaudoms. Reikėtų atidžiai apžiūrėti ar nėra įtrūkimų, ar jungtys yra tvirtai suspaustos ir sandarios. Priešingu atveju vakuumo nuotėkį be tam tikrų instrumentų pastebėti yra sunku.

zarna

Tarp visų variklio mazgų yra sąveikos priežastiniai ryšiai, todėl būtina nuolatinė variklio priežiūra. Dažnai vieno elemento gedimo ignoravimas priveda prie kito elemento nesklandaus darbo bei gedimo (pavyzdžiui susidėvėjusios žvakės ir laidai gali palaipsniui užkimšti katalizatorių, sugadinti O2 daviklius, uždegimo ritę). Tinkama priežiūra ir greitas problemos šalinimas padės Jums sutaupyti auto remontui bei sumažinti kuro sąnaudas.

sutaisyk.lt

»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2017 sutaisyk.lt