Ką reikia žinoti renkantis žiemines padangas?

Artėja žiema, taigi prasideda ir padangų keitimo sezonas. Nevienam kyla klausimų kaip tinkamai pasirinkti žiemines padangas, ar galima žiemą važinėtis su universaliomis padangomis, vertėtų pirkti naudotas, restauruotas, o gal naujas?

Ar reikia žieminių padangų?

Vienareikšmiškai atsakome – reikia. Juk saugumas kelyje turi būti pagrindinis prioritetas. Taip pat kelių eismo taisyklės numato, jog nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones su vasarinėmis padangomis. Tačiau visgi ar yra alternatyvų žieminėms naujoms padangoms? Yra.

Turiu M+S padangas – ar saugu žiemą?

Dauguma universalių padangų yra pažymėtos M+S (angl. Mud and Snow – liet. Purvas ir Sniegas). Tai reiškia, jog padangos suprojektuotos turėti geresnį sukibimą šlapioje, purvinoje dangoje, kurioje gali būti ir nedaug sniego. Žinoma, tai nereiškia, jog šios padangos bus puikios naudojimui žiemos sąlygomis. Esant pašalusiai, snieguotai dangai jos vistiek stipriai nusileidžia būtent tam skirtoms žieminėms padangoms – sukibimui, stabdymo atstumui.

universalias padangas zymi ms

Patikimiausios M+S padangos žiemos naudojimui yra pažymėtos ženkliuku “snaigė kalnų kontūre”. Tai reiškia, jog šios padangos yra suprojektuotos ir ištestuotos naudojimui būtent žiemos sąlygomis.

Kuo skiriasi universalios nuo žieminių padangų?

Skirtingas gumos mišinys. Vasarinės ir universalios padangos yra pagamintos iš kietesnio gumos mišinio. Tai padeda padangai turėti geresnį sukibimą su įkaitusia kelio danga. Žieminės padangos yra pagamintos iš minkštesnio gumos mišinio – tai padeda joms turėti geresnį sukibimą su kelio danga ir išlikti minkštomis prie minusinės temperatūros. Tai ypač svarbu važiuojant sniegu ar ledu.

žieminė padangams padanga

 

Kitas skirtumas yra padangos raštas. Žieminės padangos reljefas yra daug agresyvesnis: aštrūs rašto kampai padeda įsikirsti į dangą, sniego išstumimo latakai šalina sniegą ir vandenį, sukibimo rievės padeda geriau sukibti su ledu. Tuo tarpu universalios padangos raštas suprojektuotas geriau sukibti su purvu bei išstumti lietaus vandenį prie teigiamos temperatūros.

Renkantis universalias padangas reiktų įvertinti kokiomis sąlygomis daugiausia važinėsite žiemą. Jei automobilis daugiausia bus naudojamas miesto sąlygomis, galima naudoti ir universalias padangas su snaigės ir kalnų ženkleliu. Visgi nepamirškite, jog ir Lietuvos didmiesčiuose anksti rytais būna dažnai nenuvalytos kelio dangos,  apšalę tiltai bei viadukai.

Ar gerai pirkti naudotas žiemines padangas?

Jeigu padangos atitinka išmatavimus, yra nedaug dėvėtos – tai būtų geras pirkinys, ypač jei kaina yra tinkama. Tačiau yra nemažai aspektų į kuriuos vertėtų atkreipti dėmesį prieš perkant. Kitu atveju tai gali būti tik piniginių resursų praradimas bei rizika kelyje. Jei planuojate padangas naudoti 2 žiemas ar ilgiau, siūlytume dairytis verčiau naujų.

Padangos protektoriaus gylis. Žieminei padangai keliami reikalavimai, jog šoninio protektoriaus griovelio gylis būtų nemažesnis nei 4 mm (mažiau nei 3 mm – padangą draudžiama eksploatuoti. Nauja padanga – apie 8 – 10 mm). Tai reiškia, jog jei padangas norite naudoti ištisą žiemą, reiktų dairytis bent į apie 5.5 – 6 mm protektoriaus gylio padangas.

padangos protektoriaus gylis

Padangos amžius.  Efektyviausias padangos amžius yra apie 10 metų. Todėl rinkdamiesi padangas atkreipkite dėmesį į pagaminimo datą. Padangas turėtumėte rinktis tokio amžiaus, jog eksploatacijos pabaigoje padanga nebūtų senesnė nei 10 metų. Padangos amžius yra nurodytas skaičiais ant padangos šono ties raidėmis DOT. Pirmi du skaitmenys reiškia pagaminimo savaitę, likusieji 2 – pagaminimo metus. Pavyzdžiui, matome užrašą DOT 2413 . Tai reiškia, jog padanga pagaminta 2013-ųjų metų 24 savaitę. Visgi amžiaus trukmė nenusako padangos būklės. Dažnai dėl netinkamo sandėliavimo sąlygų padangos ima trūkinėti, tampa kietos. Žieminė padanga nors ir  naudota, turi būti minkštesnė nei vasarinė. Dėl patikimumo vertėtų rinktis naudotas padangas iš žinomų gamintojų: Michelin, Pirelli, GoodYear, Bridgestone ir pan.

padangos amzius

Padangos būklė. Prieš renkantis naudotas padangas vertėtų atkreipti dėmesį ne tik į protektoriaus gylį. Nedideli įtrūkimai padangoje signalizuoja apie padangos gyvavimo pabaigą. Atkreipkit dėmesį į protektoriaus tolygų nusidėvėjimą, klijuotas vietas. Netinkamai nudėvėtas padangų raštas, nekokybiškai suklijuotos/vulkanizuotos padangos gali būti padangų “mušimo” problema, kurios balansavimu nebe išspręsit.

suskilusi padanga

Restauruotos žieminės padangos pasiteisina?

Tinkamas restauruotas padangas išsirinkti yra sudėtingiausia. Jeigu norite sutaupyti pirkdami restauruotas padangas apart pirkdami naujas, siūlytume pirmiausia apžvelgti kokia pasiūla tuo metu yra naudotų padangų rinkoje. Arba bent jau dairytis žinomų gamintojų restauruotų padangų. Visgi restauruota padanga – tai kaip senas batas naujais padais :)

Pagrindiniai restauruotų padangų trūkumai ir keliama rizika:

  • – didesnis ir netolygus padangos svoris, nes ant seno padangos karkaso vulkanizuojama nauja danga;
  • – problemos balansuojant padangas, dėl nevienodo svorio pasiskirstymo;
  • – trumpas tarnavimo laikas, nes nėra aišku ant kokių padangų karkasų yra restauruota padanga (ar nebuvo pažeistas pirminės padangos karkasas, nevienoda rida, indeksas, amžius);
  • – padidėję kuro sąnaudos;
  • – restauruota padanga turi 70% naujos padangos resurso;
  • – triukšminga važiuojant.

Pirkdami restauruotas padangas reikalaukite garantijos, jog nekokybiškai restauruotą padangą būtų galima pakeisti. Ir pasiskaičiuokite ar tikrai verta taupyti šiuo atžvilgiu.

sutaisyk.lt

« »

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2017 sutaisyk.lt